Skład Senatu Politechniki Koszalińskiej 2020-2024
JM REKTOR Politechniki Koszalińskiej - dr hab. Danuta Zawadzka, prof. PK
PROREKTOR DS. NAUKI - dr hab. inż. Błażej Bałasz, prof. PK
PROREKTOR DS. KSZTAŁCENIA - dr hab. Krzysztof Wasilewski, prof. PK
PROREKTOR DS. STUDENCKICH - dr hab. inż. Tomasz Królikowski, prof. PK
I. Członkowie Senatu z grupy nauczycieli akademickich posiadających tytuł profesora i profesora Uczelni:
WILŚiG reprezentujący dyscyplinę Inżynieria Lądowa i Transport:
dr hab. inż. Monika Matuszkiewicz, prof. PK
reprezentujący WILŚiG: dr hab. inż. Jacek Domski, Prof. PK
WEiI reprezentujący dyscyplinę Automatyka, Elektronika i Elektrotechnika:
dr hab. inż. Robert Suszyński, Prof. PK
reprezentujący WEiI: dr hab. inż. Grzegorz Bocewicz, Prof. PK
WM reprezentujący dyscyplinę Inżynieria Mechaniczna:
dr hab. inż. Błażej Bałasz, Prof. PK
reprezentujący WM: dr hab. inż. Iwona Michalska-Pożoga, Prof. PK
WNE reprezentujący dyscyplinę Ekonomia i Finanse:
dr hab. Grzegorz Przekota, Prof. PK
reprezentujący WNE: dr hab. inż. Jerzy Korczak, Prof. PK
WH reprezentujący dyscyplinę Nauki o Polityce i Administracji:
dr hab. Michał Polak, Prof. PK
reprezentujący WH: dr hab. Zbigniew Danielewicz, Prof. PK
WAiW reprezentujący dyscyplinę Sztuki Plastyczne i Konserwacje Dzieł Sztuki:
dr hab. Katarzyna Radecka, Prof. PK
reprezentujący WAiW: dr hab. Przemysław Majchrzak, Prof. PK
II. Członkowie Senatu z grupy pozostałych nauczycieli akademickich
1. dr inż. Marcin Walczak
2. dr inż. Ewa Dobruchowska
3. dr inż. Sławomir Nagnajewicz
4. dr Rafał Rosiński
5. dr inż. Małgorzata Smuga-Kogut
III. Członkowie Senatu z grupy pracowników niebędących nauczycielami:
1. Agnieszka Jedlińska
2. Michał Malatyński
IV. Członkowie Senatu z grupy studentów i doktorantów:
1. Sebastian Banucha
2. Klaudia Ruchlewicz
3. Kacper Teterka
4. Aleksandra Zmuda Trzebiatowska
5. Kamil Banaszek
Do kompetencji senatu Uczelni należą w szczególności:
1) uchwalanie, zmiana, wykładnia postanowień statutu,
2) uchwalanie regulaminów studiów, Szkoły Doktorskiej, studiów podyplomowych, zarządzania prawami autorskimi, prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych; korzystania z infrastruktury badawczej Uczelni oraz regulaminu finansowego,
3) uchwalanie strategii rozwoju Uczelni przedkładanej przez rektora i zatwierdzanie sprawozdania z jej realizacji,
4) uchwalanie na wniosek rektora listy dyscyplin podlegających ewaluacji, zwanych w statucie dyscyplinami wiodącymi,
5) powoływanie i odwoływanie członków Rady Uczelni,
6) opiniowanie kandydatów na rektora,
7) ocena funkcjonowania Uczelni,
8) zatwierdzanie rocznych sprawozdań rektora z działalności Uczelni,
9) formułowanie rekomendacji dla Rady Uczelni i rektora w zakresie wykonywanych przez nich zadań,
10) przyjmowanie sprawozdań Rady Uczelni i sprawozdań uczelnianych jednostek organizacyjnych wskazanych w statucie w zakresie ich działalności naukowej i organizacyjnej,
11) wyrażanie opinii w sprawie utworzenia filii lub innej jednostki organizacyjnej Uczelni, o ile z takim wnioskiem wystąpi rektor,
12) wyrażenie opinii w sprawie utworzenia i likwidacji kierunku studiów,
13) nadawanie tytułu doktora honoris causa,
14) ustalanie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz na kształcenie specjalistyczne, określenie zasad przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego,
15) ustalanie programów studiów, studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego,
16) ustalanie programów kształcenia w szkołach doktorskich,
17) określanie zasad, warunków i trybu potwierdzania efektów uczenia się,
18) wskazywanie kandydatów do instytucji przedstawicielskich środowiska szkolnictwa wyższego i nauki,
19) wykonywanie zadań związanych z:
a) przypisywaniem poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji, zwanej dalej „PRK”, do kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych,
b) włączeniem do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych i innych form kształcenia – zgodnie z ustawą o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji,
20) zatwierdzanie wzoru dyplomu ukończenia studiów, wzoru dyplomu doktorskiego i habilitacyjnego, wzoru świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, kursu dokształcającego lub szkolenia,
21) podejmowanie uchwał w przedmiocie zaangażowania środków finansowych Uczelni związanych z przystąpieniem do projektów krajowych i międzynarodowych,
22) wyrażanie zgody na utworzenie akademickiego inkubatora przedsiębiorczości, centrum transferu technologii, utworzenie fundacji lub stowarzyszenia,
23) wyrażanie zgody na utworzenie lub przystąpienie do spółki wskazanej w art. 159 ust. 1 oraz art. 149 ustawy,
24) wyrażanie opinii społeczności akademickiej Uczelni oraz senatu w sprawach przedłożonych przez rektora albo członków senatu w liczbie 1/5 statutowego składu senatu,
25) ustalanie rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych, 26) opiniowanie określonych przez rektora kryteriów ocen okresowych nauczycieli akademickich i innych pracowników.
Do kompetencji senatu należy także:
1) ustalenie szczegółowego sposobu postępowania w sprawie nadania stopni naukowych i stopni w zakresie sztuki oraz zasad ustalania i zwalniania z opłat w postępowaniu prowadzonym w trybie eksternistycznym,
2) podejmowanie uchwał w sprawie nadawania stopni naukowych i stopni w zakresie sztuki w głosowaniu do którego uprawnieni są członkowie senatu posiadający tytuł profesora lub stopień doktora habilitowanego.
Senat i komisje senackie mogą występować do innych organów Uczelni, organów Samorządu Studentów i Samorządu Doktorantów, jednostek organizacyjnych Uczelni o informacje dotyczące ich działalności.